Wednesday, May 26, 2010

Pengalamanku..hehe


salam..mula2 aku nk tergelak jgk bila imbas kembali saat suka & duka spnjg hidupku...terutamanya bila teringat saat2 kenangan silam menyambung pelajaran..hehe(ketawa sorg2)...yela,aku stat lps abes dapat result spm,cm2 aku fkir nk jd engineer dan len2 lg r..mula2 igt nk bt diploma,tp bila fkir2 baik bt sijil dulu kot cz nnt kita akn dapat timba byk ilmu pengetahuan jika stat dr bawah..dlm fkiranku mse 2,hnye fkir senang2 j blake..hehehe..igt,bt sijil mst mudah r dari diploma..fkiran budak2 kata kn..huhu..tp jangkaan aku clap..cz mse exam pn,soalan budak2 sijil dgn diploma sama j..Xde beza lgsung..ni pengalamanku mse study kt poli r..tp sblm msuk poli,aku sempat jgk r study kt IKM Tan Sri Yahaya Ahmad,Pekan pahang..tp Xlame mne pn..Xclap aku dlm sebulan je kot aku study sne..mst korg terfikir2 knp aku bertukar kt poli plak kn?..sbb 1st skali cz dpt offer dari poli r..hehe..lgpn poli dungun kn area negeriku jgk kn2..sbb ke-2,aku nk improve kn diri pengetahuan yg aku ader..bukan aku Xminat nge kemahiran,tp aku minat r jgk pendidikan tinggi cket..Xnk r fokus kemahiran j..nnt Xde minat lak bende2 len..tp mse aku tinggalkn IKM Pekan,aku terfkir jgk r mne r taw,kalu 1 hari nnt kot2 aku bleh dtg IKM Pekan lg..igt kt member2 baik..thnks a lot,cz korg mmg best terutama yg duk kt area2 katil aku..(kt dorm)..hnye kenangan yg dpt mengingatkan kita selama2nyer...

berbalik mse kt poli,slps bertungkus lumus selama 2tahun aku study sijil kej.elektrik & elektronik,aku pn smbung lg study peringkat diploma integrasi kej. Elektrik di Politeknik Port Dickson (poliPD)..walaupn bt diploma hnya 1 tahun,kenangan kt poliPD memang best sgt2..rndu lak kt kwn2..korg2 sume,aku akan igt selama2nyer jasa korg yg banyak bantu & tolong aku mse aku sakit...huhu(cm2 aku sakit mse study kt PD dulu2..huhu)..tp pape pn,korg2 mmg best)...Xlupe jgk r kt en.izham cz byk tlg budak2 terengganu terutamanye mse kitorg terpilih mjadi team Robocon 2009 peringkat kebangsaan mewakili poliPD...Xlupe jgk r en.azkar,cik aribah & en.zaini..thnks byk2!!..

Lps aku abes study kt poliPd,Xsampai sebulan kot aku dpt offer bt degree (Bachelor electrical engineering in power system) kt UMP..mjur la aku dapat masuk 'direct entry'ke tahun 2..best!!..tp Xlame ph aku msuk UMP,aku dapat offer keje nge TNB plak..cm2 r rezeki aku..nk bt cmnr..sume dr Allah swt..Amin..berkat doa sume..tp yg Xbestnyer,aku la plak..mst korg tertanye2 knp aku ckp cm tu kn?..cz aku kne fkir panjang2 sebelum bt sesuatu keputusan mase depan aku..dua2 sme penting,tp korg perlu igt r,pendidikan jge amat penting walaupn rzeki pekerjaan depan mata dh kn..tp yg bt menolak jawatan tersebut cz aku kne bertugas kt wisma TNB kepong,kuala lumpur..so,aku terpakse kne tamatkan pengajian degree aku kalu aku nk terus memegang jawatan tu..pihak TNB pn prnh gtaw,awk msih muda lg..bgus jgk pendirian awk kalu nk smbung degree..die pn cm sokong j..lgpn kalu aku berkidmat,X tentu lg aku dpt sambung dgree dalam mse yg singkat nie...(mybe 5-6 tahun jgk r aku kne tggu kalu nk smbung dgree kot)...slps mintk pelbagai pendapat,so aku putuskan tuk terus study & abeskn dgree walaupn cm2 dugaan datang..org tua2 pernah ckp''berakit2 ke hulu berenang2 ke tepian,bersakit2 dahulu,bersenang2 kemudian''maybe peribahasa yang tu r yg membuatkn aku terfikir sejenak..lgpn mak & ayah aku mst nk tgk aku dapat segulung dgree...mse tu,mesti aku dh jd seorg engineer kot (berangan2 sekejab..hehe)..tp tu r,berkat dr doa mak & ayah,kawan2 persejuangan,aku telah mmbuat keputusan yg berani untuk meneruskan pengajianku..terima kasih bt semua!!..tanpa korg2 sume mana mungkin aku berada di sini untuk mneruskan kehidupan pada mse akan datang..

thanks..=)

0 comments:

Post a Comment